صفحه اصلی / برق / شبکه های توزیع هوشمند

شبکه های توزیع هوشمند

مقدمه:

فناوریهای مختلفی در سالهای اخیر ظهور یافتهاند که دیدگاه صاحبان صنعت برق را در خصوص نحوه تولید، انتقال و تحویل انرژی الکتریکی به متقاضیان تغییر داده است، فناوریهایی مانند تولیدات پراکنده و خودروهایِ الکتریکیِ هیبریدی قابل اتصال به شبکه که به کاهش آلودگی محیط زیست کمک میکنند و گزینههای مناسب و پایداری برای انرژی به شمار میروند. همچنین، گسترش ابزاری همچون زیرساختهای اندازهگیری پیشرفته و سیستمهای مدیریت انرژیِ خانه امکان مدیریت بهینه تر انرژی را فراهم میآورد.
در نگاه کلی، شبکه هوشمند راهکاری را برای حل چالشهای شبکه کنونی، که در مثلث شکل ۱ اشاره شده است، ارائه میکند، مانند چالشهای قابلیت اطمینان، چالشهای زیست محیطی و چالشهای اقتصادی و بازدهی انرژی از دیدگاه قابلیت اطمینان، شبکه هوشمند نیاز شبکه فرسوده قدرت است. شبکه الکترومکانیکی

 

 

شبکه های توزیع هوشمند

 

از نظر اقتصادی و بهرهوری انرژی، شبکه هوشمند با ایجاد قابلیت پایش بیدرنگ مصرف و مدلسازی دقیقتر منابع تولید، موجب بهرهبرداری اقتصادیتر از شبکه میشود بهرهبرداری بهینه از سیستم موجب کاهش قیمتهای برق میشود و رضایت مصرفکنندگان را به دنبال دارد.با توجه به تعاریف ارائه شده، میتوان گفت که مهمترین تفاوت شبکه قدرت سنتی و هوشمند در جهت و نحوه انتقال اطلاعات و انرژی و نحوه برنامهریزی برای آنهاست. مقایسه شکلهای ۲و ۳این این تفاوتها را آشکار میسازد.

 

شبکه های توزیع هوشمند

شبکه های توزیع هوشمند

 

شبکه توزیع هوشمند
دانلود با لینک مستقیم

اطلاعات فایل:

اطلاعات فایل:

حجم فایل:۵۱۴KB

تعداد صفحات:۳۳

زبان:فارسی

فرمت فایل:pdf

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

راهنمای فارسی اینورتر دلتا مدل M

مقدمه: مبدلهای جریان مستقیم به متناوب به نام اینورتر شناخته میشوند .وظیفه ...