صفحه اصلی / برق / الزامات برق بیمارستان ایزولاسیون ( ترانس ایزوله )

الزامات برق بیمارستان ایزولاسیون ( ترانس ایزوله )

مقدمه:

ترانسفورماتور، یک مبدل ولتاژ است و براى تبدیل ولتاژ در شبکه ها و وسایل الکتریکی و الکترونیکى از آن استفاده مى شود.ترانسفورماتور در نوع انرژى الکتریکى تغییرى ایجاد نمى کند فقط انرژى الکتریکى را تحت ولتاژ، جریان و فرکانس مشخص دریافت مى کند و بدون هیچ گونه تغییرى در فرکانس، آن را تحت ولتاژ و جریان دیگرى تحویل مى دهد.

فزایش ولتاژ در انتقال انرژى الکتریکى جهت کم کردن تلفات در خطوط انتقال از جمله کاربردهاى ترانسفورماتور است همچنین کاهش یا افزایش ولتاژ در دستگاه هاى الکترونیکى از دیگر کاربردهاى ترانسفورماتور است. در ارتباط با ســاختمان ترانسفورماتور لازم به ذکر است که ترانسفورماتور تشکیل شده است از یک هسته ى آهنى ّ فرومغناطیس که بر روى آن دو سیم پیچ قرار دارد. این دو سیم پیچ نسبت به یکدیگر و نسبت به هسته عایق هســتند، یعنى هیچ ارتبــاط الکتریکى بین آنها برقرار نیســت.

ســیم پیچ ترانسفورماتور از جنس مس یا آلومینیوم انتخاب مى شود. در هر دو مورد، ســطح مقطع ســیم ها به صورت گرد، چهار گوش و یا به شکل نوار است. سیم پیچ هاى ترانسفورماتورهاى کوچک را معمولاً روى قرقره مى پیچند و در آن از سیم هاى لاکى با مقطع گرد استفاده مى شود.
در مورد هســته ترانســفورماتور نیز لازم به ذکر است که جنس آن از آهن نرم ســیلیس دار » دیناموبلش « اســت. بــراى کاهش تلفات فوکو، هســته ى ترانسفورماتور را مورق مى سازند و ورق ها را نسبت به هم عایق مى کنند. براى جلوگیرى از لرزش ورق هاى هســته و سر وصدا، ورق ها باید ً کاملا به یکدیگر فشرده و محکم شوند

 

الزامات برق بیمارستان ایزولاسیون ( ترانس ایزوله )

الزامات برق بیمارستان ایزولاسیون ( ترانس ایزوله )
دانلود با لینک مستقیم

اطلاعات فایل:

اطلاعات فایل:

حجم فایل:۸۴۶KB

تعداد صفحات:۵

زبان:فارسی

فرمت فایل:pdf

یک دیدگاه

  1. Thanks for helping out, wonderful information.

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

راهنمای فارسی اینورتر دلتا مدل M

مقدمه: مبدلهای جریان مستقیم به متناوب به نام اینورتر شناخته میشوند .وظیفه ...